Zeer goed
153 beoordelingen
Campingpark Münsterland Eichenhof Reviews
- Jessi W.juni 2026PluspuntenStandplaats met eigen sanitair – echt top!MinpuntenZeer tevredenGeweldige campingCamping Eichenhof is geweldig! We hadden een staanplaats met eigen sanitair – wat echt heel handig is! Alles is schoon, het personeel is vriendelijk en je kunt ook heerlijk iets drinken in het restaurant aan de voorkant. De ligging is ook goed – je bent binnen een paar minuten lopen bij de Feldmarksee!
Gewoon geweldig!Automatisch vertaald.Wees de eerste die deze waardering nuttig vindt! - Gabi B.juni 2026PluspuntenIk vind de vriendelijke ontvangst en de gezellige sfeer erg prettigMinpunten---Ik kom hier altijd graag terugVoor mij voelt een verblijf op Campingpark Münsterland Eichenhof elke keer weer als 'thuiskomen'. Omdat ik bijna altijd een eigen badkamer met douche, toilet en kitchenette heb, voel ik me bijna alsof ik thuis ben... maar dan midden in de natuur.
De omgeving is geweldig voor fietstochten en kleine uitstapjes (waterkastelen, meren en veel natuur, maar ook bezienswaardige steden zoals Warendorf).Automatisch vertaald.Wees de eerste die deze waardering nuttig vindt! - Sascha T.juni 2026PluspuntenOnze kampeerplaats direct aan de zwemvijver. Het is ook erg prettig dat honden daar niet zijn toegestaan.MinpuntenEigenlijk kan ik hier niets invullen.Pure ontspanningMooie camping. We stonden bij de zwemvijver. Mooie weide, direct aan het water en zonder honden.
En het nieuwe sanitairgebouw is ook in gebruik.Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
Wolfgang V.juni 2026PluspuntenDe rondweg is erg mooi en nodigt uit tot fietsen. De privézwembaden zijn prima. Het personeel is erg vriendelijk.MinpuntenOngemaaide en deels slechts met aarde bedekte staanplaatsen. Minisupermarkt en veel te dure automatenCamping op een natuurlijke weideHelaas bevat de natuurlijke weide naast hoog gras ook kale plekken, die bij regen leiden tot ernstige vervuiling van het privézwembad en de caravan. Mensen met een allergie wordt aangeraden de staanplaats goed te bekijken, mede vanwege de ongemaaide stukken met hoog gras.Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.- Silvia K.mei 2026PluspuntenKorte reis Grote staanplaats Eigen badkamer Mooie buurtMinpuntenHet is echt jammer dat alles steeds duurder wordt en dan gaat de service ook nog achteruit. De privé badkamers waren niet echt schoon (spinnen en zand overal in de hoeken, tandpasta van de vorige huurder nog op de tegels)AncampingHet is een geweldige plek met veel mogelijkheden om bezig te blijven. Honden en kinderen hebben veel bewegingsmogelijkheden.Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
Torsten K.mei 2026PluspuntenHallo, We zijn twee weken op reis geweest met onze caravan. Camping Münsterland Eichenhof was de eerste van vier campings. We hadden een staanplaats aan de rand van het bos. Heel rustig en makkelijk te bereiken. Het sanitair is schoon en de mensen zijn erg aardig. Er is een boerderijwinkel waar je ook broodjes kunt bestellen. De camping ligt midden in een bosrijke omgeving waar je heerlijk kunt wandelen en fietsen. Wij vonden het hier erg leuk.MinpuntenDe herberg Eichenhof ligt ook aan het plein. Toen we aankwamen, regende het pijpenstelen nadat we ons net hadden geïnstalleerd. Omdat we nog niet gegeten hadden, dachten we dat we daar wel konden gaan eten, maar dat was niet mogelijk zonder reservering. Ok, maar we konden ook niet uit eten. De jongeman aan de balie nam niet eens de moeite om in de keuken te vragen of we iets konden krijgen. Dus reden we in de stromende regen naar het volgende restaurant. Dat hadden we graag vermeden.Eerste stop "Campingpark MünsterlandEen echte aanrader voor een kort verblijf zoals wij. Iedereen vindt hier wel een plekje.Automatisch vertaald.2 kampeerders vonden deze waardering nuttig.
Volker W.mei 2026Pluspunten- Restaurant was goed, vriendelijke bediening - Kiosk was goed, zeer vriendelijk personeel, had alles wat je nodig hebt Ontbijtbroodjes op bestelling vanaf 7.30 uur Zeer goede organisatie Eigen sanitair met afwasplaats, maar de staanplaats was duurMinpunten- WC-installaties erg weinig voor de grootte, en vrij grote afstanden - Douches nog minder en ook ver weg - Kampeerplaats zeer slecht, overal molshopen - Onze staanplaats had privé sanitair met alleen 230 V stopcontact Op de gemeenschappelijke weide heb je soms een lange verbindingskabel - WLAN GRATIS - dit betekent 1000 MB, anders moet je bijboeken is ook nergens Op de feestdag werden delen van de camping afgesloten zonder werden afgezet zonder voorafgaande kennisgeving, met inbegrip van oprittenKamperen van 13 mei tot 19 mei 2026, via HemelvaartsdagWij waren er van 13 mei tot 19 mei, dus tijdens Hemelvaartsdag. De camping is geclassificeerd als een 5-sterrencamping en voor deze classificatie maken wij onze beoordeling, die onder de 5-sterrencampings ligt die wij al hebben bezocht en in geen enkel opzicht 5 sterren waard is.
De sanitaire voorzieningen,... als die er al zijn in de directe nabijheid van de kampeerplaatsen, zijn ondergronds, net als de douchefaciliteiten. Lange afstanden en slechte voorzieningen. Wij waren blij met een staanplaats met eigen sanitair. De toiletten en douches in het entreegebouw, dat al enige tijd in aanbouw is, zijn in gebruik, maar voor sommige kampeerders betekent dit een wandeling. Het terrein stond tijdens de feestdag helemaal vol en gasten blokkeerden ook een deel van het terrein, inclusief aansluitende paden/wegen, voor een bierwagen en barbecue zonder dit te communiceren.
Wasmachines en drogers waren nergens te vinden. De camping heeft een probleem met mollen, die je op de staanplaatsen kunt zien. De stroomkasten op de toeristenweide tegenover de nieuwbouw staan erg ver uit elkaar, dus neem zeker een lange aansluitkabel mee. De stroomaansluiting voor onze kampeerplaats was via een 230 V stopcontact, overal elders zijn CEE stopcontacten geïnstalleerd, dit stond ook nergens aangegeven, en wij hebben een kabeltrommel met CEE stekker. Dus verlieten we de camping en kochten een kleine kabeltrommel met een Schuko stekker. WLAN GRATIS - maar slechts 1000 MB per dag en met beperkte ontvangst, die ik binnen een uur opgebruikte. Dan moet je betalen om extra te reserveren. In deze categorie camping mag je verwachten dat het hele WLAN gratis is. Het toiletgebouw van onze buurman was na zijn vertrek nog twee dagen open en werd niet schoongemaakt. We kunnen alleen maar aanraden, als je er verblijft, dan alleen met eigen sanitair, hoewel de prijs/prestatie verhouding op geen enkele manier recht doet aan de campingAutomatisch vertaald.Beantwoord door Campingpark Münsterland Eichenhof 30 mei 2026Hallo Volker W.,
Hartelijk dank voor uw feedback. We moeten je bewering echter met kracht van de hand wijzen omdat deze niet overeenkomt met de feiten.
Ten eerste de classificatie: u schrijft een beoordeling hier op camping.info en vergelijkt ons met 5-sterrencampings. Als u goed kijkt, zult u zien... dat wij hier officieel met 4 sterren vermeld staan.
De feiten voor uw verdere beschuldigingen:
Paden & Sanitair:
Vanaf bijna elke kampeerplaats bereik je het dichtstbijzijnde sanitair in minder dan een minuut. Ons nieuwe sanitairgebouw is van hoge kwaliteit en modern. Het is logisch dat het niet bij iedereen voor de deur staat - daarom zijn er andere, dichtsbijzijnde sanitaire voorzieningen.
Wegafsluiting:
Het is normaal dat het terrein vol was tijdens Hemelvaartsdag. De afsluiting duurde maar ongeveer 3 uur, want er was een geweldig concert voor onze gasten. Het was altijd mogelijk om door te rijden via een omleiding van slechts 1 minuut.
Elektriciteit & service:
Op de boekingspagina staat duidelijk vermeld dat de elektriciteit op de standaardweide centraal is en dat de privébadkamers een Schuko-aansluiting hebben. Het was niet nodig om een kabelhaspel te kopen: We lenen gratis geschikte adapters bij de receptie.
Mollen:
We zijn een plek in de natuur. De dieren zijn terecht beschermd en dat respecteren we.
Onze prijs-prestatieverhouding is absoluut marktconform of zelfs lager, gemeten naar de grootte van de staanplaats en de badkamer.
Aangezien uw verwachtingen en onze filosofie totaal niet overeenkomen en u geen ontspanning heeft kunnen vinden, is het voor beide partijen het beste als u in de toekomst een andere camping zoekt.
Het allerbeste voor uw toekomstige reizen.
Uw team van de campingAutomatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.- Martin D.mei 2025PluspuntenDe staanplaats direct aan het meer was echt geweldig. Vrij uitzicht bij het ontbijt 's ochtends. Plus de catering.MinpuntenDe sanitaire blokken op de site zijn.... schoon. Maar niet meer van ons. We zijn enthousiast over het nieuwe washuis en zullen er volgend jaar een kijkje nemen.Kort weekend, maximaal herstelWe boekten spontaan en brachten hier het lange weekend door. Na een lichte irritatie bij aankomst (we reden gewoon het terrein op... helaas de verkeerde kant :)) konden we weer oefenen met het trekken van een caravan.
Nadat we ons hadden geïnstalleerd, begon de herstelfase relatief snel. Precies wat... we zochten. De camping was erg rustig en onze jongste vond al snel iemand om mee te spelen bij het meer.
Het personeel was erg vriendelijk.
We komen zeker terug!Automatisch vertaald.2 kampeerders vonden deze waardering nuttig. - Michael P.april 2022PluspuntenSamenvatting: rustig, ontspannend, goed onderhouden, goede service, goed georganiseerd, vriendelijk, behulpzaam, relatief modern sanitairMinpuntenKleine details, zie tekstWe zijn heel goed hersteld!De camping is verdeeld in twee helften, het "oude" deel bestaat uit de gedeeltes voor vaste kampeerders, stacaravans en het toeristische gedeelte. In dit gedeelte is een leuk winkeltje met dagelijks verse broodjes en lekkere snacks, een restaurant en een clubruimte. Er zijn hier twee sanitaire ruimtes:... een kleine ruimte in het receptiegebouw en een groter sanitaire blok in het vaste campergedeelte.
Het "nieuwe" gedeelte ligt aan en rond het zwemmeer en de ponyweide. Hier bevinden zich de comfortplaatsen met eigen sanitair en een grote ongeparceliseerde tentenweide. Er zijn twee kleinere sanitairgebouwen. Wij stonden in het "oude" gedeelte "bij het bos". De bomen zijn teruggesnoeid zodat je je geen zorgen hoeft te maken over vallende takken, dus het was zonnig genoeg voor een kopje koffie in een ligstoel :-) De grond is erg zanderig en beveiligd met dunne plastic netten, dus er zou geen modderige rotzooi moeten zijn als het regent. De WiFi-ontvangst (tienerbeoordeling) was voldoende voor af en toe een SnapChatTikTokInsta post en met één gratis uur per dag (of €5 voor 7 dagen) best oké.
Twee kleine tekortkomingen weerhielden ons er echter van om de volle punten te scoren. Het sanitair in het "oude gedeelte" is nog steeds modern te noemen en prima in orde. Als de kampeerplaatsen tijdens de vakantie vol zijn, kan het wat krap worden. Opvallend is het ontbreken van een gebouw in het "nieuwe" gedeelte. Door de hoge bezettingsgraad was de netheid gewoon oké. Het tweede punt is de term "standplaats met water en afvalwater" - we stonden in een vierkant van standplaatsen, de toevoerkolom stond op het verste punt, dus we konden de watertoevoer of het afvalwater niet goed gebruiken - vooral omdat de standplaats een lichte helling naar de kolom had. Een andere toevoerkolom zou deze camping goed doen, dan hoefden we geen jerrycans mee te nemen :-) Afgezien van deze kleine dingen: alles was geweldig, bedankt voor een ontspannen vakantie, we komen terug!Automatisch vertaald.Beantwoord door Campingpark Münsterland Eichenhof 4 oktober 2024Beste Michael,
Hartelijk dank voor uw gedetailleerde en positieve beoordeling! We zijn erg blij dat je ontspannen dagen op onze camping hebt doorgebracht en hebt genoten van de verschillende ruimtes op ons terrein, de verse broodjes die worden aangeboden en de zonnige standplaats bij het bos.
Ook uw... opbouwende kritiek over het sanitair en de watervoorziening nemen we serieus. Het nieuwe sanitairgebouw is momenteel in aanbouw. We werken er voortdurend aan om het verblijf van onze gasten zo aangenaam mogelijk te maken en uw opmerkingen helpen ons om verdere verbeteringen aan te brengen.
We kijken ernaar uit u binnenkort weer te mogen verwelkomen!Automatisch vertaald.3 kampeerders vonden deze waardering nuttig. - Dieter P.augustus 2021PluspuntenZeer goed georganiseerd, zeer vriendelijk personeel.MinpuntenGrote plas op de stoep tijdens hevige regenval. Lange wandeling naar het toiletgebouw. Sanitairblok 's nachts gesloten.Weekend met het hele gezinTer gelegenheid van een familiefeest waren wij met ons hele gezin een weekend in augustus 2021 te gast op camping Eichenhof. De boeking van de vakantiewoningen en kampeerplaatsen verliep heel vlot.
De vooraf gemaakte afspraken over zowel de accommodatie als het ontbijt en diner in Gasthof Eichenhof werden... naar volle tevredenheid uitgevoerd. De accommodatie was schoon en goed uitgerust, en de tuin met tuinhuisje maakte de hele ervaring compleet.
Het ontbijtbuffet en het diner lieten niets te wensen over.
open. Hartelijk dank aan het hele team. Terugkijkend was het voor ons allemaal een geslaagde familiereünie.
Deze plek kan zeker worden aanbevolen.
Dieter en UrsulaAutomatisch vertaald.Beantwoord door Campingpark Münsterland Eichenhof 4 oktober 2024Beste Dieter en Ursula,
Hartelijk dank voor uw geweldige feedback! Het verheugt ons dat u en uw familie een geslaagde familiereünie hebben gehad op Campingpark Münsterland Eichenhof en Gasthof Eichenhof. Het is fijn om te horen dat de arrangementen naar volle tevredenheid zijn verlopen en dat u zich... prettig voelde in onze accommodatie.
We zijn vooral blij dat u genoten heeft van zowel het ontbijtbuffet als het avondeten. We geven uw lof graag door aan ons hele team.
We hopen u snel weer te mogen verwelkomen!Automatisch vertaald.2 kampeerders vonden deze waardering nuttig.
Manfred v.juni 2020PluspuntenGeweldige omgeving om te wandelen en fietsen, zelfs met honden.MinpuntenDe kleine sanitaire blokken zijn een beetje verouderd - maar schoon.Geweldige locatie en zeer goed onderhouden!Prachtig gelegen camping. Ideaal voor gezinnen en actieve kampeerders met honden.
Vriendelijk en behulpzaam personeel. Helaas moesten we op de dag van aankomst direct vertrekken omdat werkgerelateerde problemen ons dwongen onze vakantie in te korten.
We zullen het zeker nog eens proberen.
Prima staanplaatsen... en ook de groepsweide is een aanrader.
Het hele terrein maakt een zeer verzorgde indruk en je kunt zien dat er moeite wordt gedaan om het te blijven verbeteren.Automatisch vertaald.Beantwoord door Campingpark Münsterland Eichenhof 4 oktober 2024Beste Manfred,
Hartelijk dank voor uw vriendelijke beoordeling! Het is fijn om te horen dat u van onze camping genoten heeft, ook al was uw verblijf helaas korter dan gepland. We zijn blij dat u vooral onze kampeerplaatsen en de groepsweide aanbeveelt en dat u de verzorgde staat van het terrein en onze... inspanningen om het te verbeteren heeft opgemerkt.
We hopen dat uw volgende bezoek zonder onderbreking kan plaatsvinden en verwelkomen u graag weer!Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.- Heiko O.mei 2020Pluspunten- Zeer schoon - zeer landelijk op het plattelandMinpunten- tot nu toe nog niets gevonden ;-)Prachtige plek in de groene natuurZeer mooie camping midden in het groen.
Omgeven door veel bos en een meertje kun je hier heerlijk wandelen, fietsen, wandelen en joggen. Heel dicht bij de natuur.
De camping is ook erg ruim en zeer goed onderhouden. Hier wonen ook veel vaste kampeerders.
Voor de kinderen is er een mooie speeltoren in... een groot zandgebied. De kleintjes kunnen ook lekker spetteren en in het water spelen.
Het enige nadeel was onze kampeerplaats. Deze stond onder een grote eik die sap afgeeft. Daardoor zagen onze caravan, auto en voortent er niet uit. Schoonmaken kost veel tijd.... Deze kampeerplaats net achter de slagboom bij de ingang moet worden vermeden....Of course, ideaal voor wie in de schaduw parkeert.
Conclusie: Zeer mooie camping op het platteland. Fietspad in alle richtingen, veel wandelpaden etc...erg leuk om te ontspannen.
Prijs & prestatie is ook top!Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
Jürgen W.september 2019PluspuntenZeer schoonMinpuntenHebben geenMooie en rustige campingAardige en vriendelijke uitbaters, zeer schoon sanitair, lekker eten op de camping en in de omgeving. Ruime plaatsen en goed bereikbaar.Automatisch vertaald.Wees de eerste die deze waardering nuttig vindt!- Danny v.september 2019PluspuntenGroot zwemmeer met prachtig zandstrandGewoon zeer goedBij aankomst zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar.Mochten zelf een plaatsje kiezen op zeer groot terrein met vijver(zeer mooi en rustig)Het sanitair gebouw zeer net,pas vernieuwd en meermaal per dag gepoetst.In het restaurant en bierstube met bijhorend terras is het lekker eten,vriendelijke bediening... en schappelijke prijzen.Eveneens het ontbijt,in buffetvorm,ruime keuze en zeer vers van 9.30 tot 12u was voor ons een super service op de prachtige locatie aan een groot meer,op 100m,wel reserveren(was steeds volzet)8.90€p.p+koffie apart te betalen.Mooie rustige fietswegen,de bepijling is wat wennen daar wij in België met nummers werken en hier met rode pijltjes,krijg hierover genoeg uitleg en plannetjes op de camping.De uitstap naar Munster met de trein en fietsen is een aanrader,doch hadden wij heel de dag regen,zodus!!De jaarlijkse Internationale hengstenparade te Warendorf was een voltreffer ook al ben je geen paardeliefhebber, met de fiets langs het water en zeer mooi weer,zalig.Komen zeker nog eens terug.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
- Johan D.september 2019Campingpark Münsterland Eichenhofjammer dat we geen douche hadden op het nieuwe gedeelte of het was zeer goed en de wc soms zeer vuil dat we naar de andere kant moesten gaan1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
Andreas & Sylvia B.augustus 2019PluspuntenAltijd schone sanitaire voorzieningenZomervakantie 2019Deze camping hebben we lang van tevoren opgezocht via internet, deze camping. We schrokken ons een hoedje toen we plaats 46 betrokken, maar achteraf bleek dit een geluk bij een ongeluk. We hadden geen zin om een luifel op te zetten, wie zou hem er weer afhalen ;D Het was een prima plek, de grote bomen... zorgden voor schaduw, wat ideaal was met de temperaturen en we hadden geen luifel nodig. Er is vers water, afvalwater en elektriciteit direct bij elke kampeerplaats. Helaas hadden we geen ontvangst met onze satellietschotel vanwege de bomen, maar je kunt een antennekabel krijgen van de receptie en dan kun je tv kijken. We willen graag tegen de beheerders zeggen dat als je tegenover ze staat, ze je groeten, maar als je toevallig langs ze loopt, word je genegeerd, wat we heel erg jammer vinden, want wij vakantiegangers brengen tenslotte het geld mee en dus moet het mogelijk zijn om ze te groeten, zelfs meerdere keren per dag, de vele vakantiegangers onder elkaar kunnen dat ook. Het sanitair was altijd schoon en voldoet aan hoge eisen. Vanaf deze camping hebben we leuke uitstapjes gemaakt in het Münsterland, al met al een geslaagde vakantie.Automatisch vertaald.3 kampeerders vonden deze waardering nuttig.- Silvia O.augustus 2019Prachtige campingDouches en toiletten erg schoon. Vriendelijk en goede service. Meer is voldoende. Twee meren om uit te kiezen. Leuk restaurant in de buurt.Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
- Elke J.augustus 2019PluspuntenRustigMinpuntenWe hebben geenPure rust en ontspanningDe camping ligt op een zeer rustige locatie in de buurt van het prachtige Feldmarkmeer. We hadden een staanplaats voor 3 nachten aan het eigen zwemmeer van de camping. Door de droge zomer stond er niet veel water in, maar het was genoeg om in te zwemmen. We voelden ons erg op ons gemak en zouden graag terugkomen.Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
- Maike M.juni 2019Prachtige campingDe Eichenhof is een erg mooie en goed onderhouden camping. Het grote washok met een extra badkamer voor kinderen was bijzonder goed.Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.
- Burkhard M.juni 2019PluspuntenGrote staanplaatsen. Kleine privévijver met strand en zwemgelegenheid in het nieuwe gedeelte van de camping. Goed informatiemateriaal voor fietstochten.MinpuntenOntbrekende vloerinlaat voor campers.Leuke, aangename plek met kleine zwakhedenAangenaam grote camping met veel vaste kampeerders, maar toch geschikt voor toeristen. Goede horeca. Sanitair deels zeer goed, het oudere sanitair slecht geventileerd en daardoor vochtig. Nadeel is het ontbreken van een grondinlaat voor afvalwater van campers, wat wij voor een 5-sterren camping een behoorlijk nadeel vonden. In plaats daarvan is er een benzinestation op ongeveer 3 km afstand.Automatisch vertaald.1 kampeerder vond deze waardering nuttig.